terug naar vorige pagina

25 Dagboek juni 2002

Op dinsdag 25 juni trouwden Bettie en Frans Neuzerling. Op maandag kwam mijn kapster mijn haar permanenten. 's Middags had ik visite van Riek Snoek en Sjaan Vossewinkel en 's avonds was er klaverjassen. Op dinsdag kwam mijn hulp en toen werd ik om half twaalf door Lamber opgehaald. Het was een stuk omrijden naar het stadhuis in Utrecht. Bettie zag er mooi uit in een prachtige trouwjurk met sleep en Frans had een net pak aan. Er werden foto's gemaakt en gefilmd op het stadhuis en in de kerk door Tine en Johan. Daarna gingen we naar het partycentrum Majella voor koffie en gebak en een lunch. Op de feestavond werd voorgedragen en gedanst. We hebben ons goed uit kunnen leven. Ja, dat heeft een mens af en toe nodig, daar fleur je helemaal van op. Het bruidspaar liet witte duiven vliegen om de overleden ouders te herdenken. Erg attent. Het was een mooie dag. Bravo, Bettie en Frans.

Marian bracht vrijdag snoep mee om mee te nemen op vakantie. Ik moest weer naar de dokter. Hij wilde weten hoe het gegaan was nu ik dat tabletje niet meer gebruikte. Mijn bloeddruk had een iets hogere bovendruk, maar hij was tevreden. Op zaterdag 29 juni begon de vakantie. Lamber bracht mij met de familie Droog weg naar het station. De bus vertrok om haf elf naar hotel Gaasterland in het plaatsje Rijs in Friesland. We werden onthaald op een drankje en daarna de lunch. Ik kreeg daar de sleutel van kamer 226. Ik heb mijn kleren opgehangen. Om vier uur kregen we dia's te zien van de omgeving. Het is een rustige omgeving, mooi en schoon en met hele frisse lucht. Het diner smaakte verrukkelijk. 's Avonds heb ik gekaart met Annie Droog en Alie en Gerard Johansen. Annie had schik dat ze alle potjes won van de kampioenen van de Lange Wiek. Ze kreeg haar zelfvertrouwen terug, vertelde ze ons. Na de koffie nam ik een glaasje bessenjenever, waar ik heerlijk op geslapen heb. Ik was niet de enige, Tonnie van Rossum hield er ook van.

Op zondag gingen we met een bustaxi naar een woord- en gebedsdienst in een van die dorpjes Balk. De kerk zijn ze aan het restaureren. Daarna hebben we gewandeld. Ik met mijn rollator en Tonnie met een stok. Na de lunch keken we naar het voetballen tussen Brazilië en Duitsland. De Brazilianen wonnen met 2-0 en werden wereldkampioen. Daarna heb ik kaarten geschreven. Na het eten hebben we gekaart. De volgende dag gingen we een bustocht maken langs de Franse route met een bezoek aan het museumdorp Allengavier. Met de boot voeren we ruim twee uur over een van de meren bij Sneek. We waren in het prachtige museum van Jopie Huisman, die schilderde met alles wat hij opgehaald had. Op dinsdag was er geen uitstapje. Er viel regen, maar we zijn toch even buiten geweest. 's Avonds was er een folkloristische avond. Ik heb nog een keer meegedanst. Woensdag was het slecht weer. Veel regen, maar in het hotel was het gezellig. Op donderdag bezochten we naar een tegelfabriek in Makkum. Er werden prachtige tegels beschilderd, maar die waren voor ons te duur. In Bolsward hebben we na de koffie een lekker glaasje gedronken, ik nam een Beerenburger. Na de lunch hadden we een boottocht van Slotermeer naar Sneek.

Op vrijdagmiddag maakten we een huifkartocht door de bossen. We wandelden ook nog in het bos, ik met de rollator. Na de bingo heb ik mijn koffer gepakt, want op zaterdag ging ik weer naar huis. Om half twee waren we in Woerden. Lamber heeft mij en de familie Droog opgehaald. Ik heb de was in de machine gedaan, de post doorgekeken en boodschappen gedaan. Verder hield ik me rustig. Zo was de vakantie voorbij. Op zondag belden Gerard, Margret, Herman en Anton hoe het geweest was. Marian kwam koffie drinken. Maandag was er weer klaverjassen en dinsdag bridge. Het gym op donderdag ging niet door, want de gymjuffrouw had haar rib gekneusd. Ze had pijnstillers en mocht geen les geven. We hebben gezellig koffie gedronken. Op vrijdag kwam de kapster en 's middags heb ik gesjoeld. Op zaterdag 13 juli werd Margret 39 jaar. We waren er om drie uur en hebben veel buiten gezeten. Ze had 's middags examen gehad met de hond en die was geslaagd. Er was lekker gebak, toostjes, bowl en wijn en niet te vergeten groentesoep met stokbrood. Margret had een mooi horloge van Jan gekregen en verder bloemen, een vaas en geld. Op zondag belde Gerard. Hij vroeg wat mijn vader en broers voor werk deden. Na de mis dronk ik koffie in de soos. 's Middags heb ik door het park gelopen met de rollator, daar heb ik echt plezier van. Op het balkon heb ik mijn boek uitgelezen. 's Avonds kwam Alie Johansen vragen of ik mee wilde doen met Trimenos. Het was gezellig en je kunt er een avond zoet mee doorbrengen. Op maandag heb ik mijn boek geruild en ging ik op visite bij Sara van der Veer en 's avonds heb ik geklaverjast. Op dinsdag kwam Louise als hulp, want Jannie was nog ziek. Woensdag belde mijn zoon Kees me al om acht uur. Hij kwam uit de nachtdienst. Ik zie hem jammer genoeg weinig.